شاتل دیسكاوری در ساعت 7:43 بامداد روز یك شنبه 15 مارس ، در هوای زیبای مركز فضایی كندی ، زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) ترك نمود . شاتل دیسكاوری در برنامه ی سفر خود قصد دارد تا علاوه بر رساندن ‍‍Commander Lee Archambault  و خدمه اش به ایستگاه فضایی , به نصب آرایه های خورشید را بر روی ISS نیر اقدام کند .

مدت زمان كوتاهی پس از پرتاب شاتل به فضا ، ابری آبی رنگ؛ در آسمان پدیدار شد و صحنه ی زیبایی را بوجود آورد ! افراد زیادی این صحنه را ثبت كردند . فیلم زیر توسط  Adam Bojanowski  تهیه شده است :




در ادامه می توانید عكس های گرفته شده توسط سایر عكاسانی كه ناظر پرتاب شاتل بوده اند را ببینید :

2 3 4 5 6 7

 

منبع: www.spaceweather.com

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02


لکه‌های خورشیدی


دوربین میدان دید باز SOHO

iranoptic 03