برخی از رسانههای چین، خبر از فرستادن اولین زن فضانور چینی در سال 2012 را مخابره کردند. این خبر نشان از برنامهریزی بسیار خوب کشور چین برای تسخیر فضا دارد و در آینده شاهد برنامههای جالبتری از این سازمان فضایی خواهیم بود.
به گفتهی این مقام ارشد، این زن فضانورد از بین 15 خلبانی انتخاب خواند شد که اینان نیز خود از بین 150.000 آموزش دیده در دانشگاه فنون هوایی چین فارق التحصیل شده اند.
کشور چین در نخستین تلاش خود در سال October 15, 2003. برابر با چهارشنبه 23 مهرماه 1382، یانگ لیووی ( Yang Liwei ) را توسط موشک Shenzhou-5 به فضا فرستاد. این فضانورد برای مدت 15 درقیقه در خارج از حو زمین بود و این آغازی برای برنامههای چین به شمار میرود.





