آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 در بسیاری از مناطق ایران افراد علاقه‌مند به ستاره شناسی با تشکیل انجمن ها سعی در گسترش این علم را در بین مردم  دارند. یکی از از شهرهایی که در این سالها فعالیت بسیار خوبی را در آن شاهد بودیم شهر دورود در استان لرستان است. در این شهر سرکار خانم پرستو صفری مدت 4 سال است که فعالیتهای مختلفی را برای آشنایی علاقه‌مندان و بخصوص دانش آموزان شروع کرده است. در ادامه گزارشی از فعالیت ایشان را مطالعه خواهید نمود.
این طرح شامل دومرحله است. مرحله اول  آموزش مفاهیم ستاره شناسی، آشنایی با ستارگان،صور فلکی و سیارات منظومه شمسی میباشد. و مرحله دوم آشنایی و کار با اپتیک رصدی. مرحله اول به مدت 2ماه در 2آموزشگاه شهرستان اجرا شد. آموزشگاه ابتدایی دخترانه شهید محلوج شهرستان دورود و آموزشگاه ابتدایی دخترانه هاجر در روستای ناصرالدین از توابع شهرستان.

 تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح   200 نفر بودند که پس از گزینش نهایی  نفرات برتر به انجمن ستاره شناسی اشراق و انجمن نخبگان شهرستان دورود معرفی شدند. در این طرح که با همکاری آموزش و پرورش استان لرستان انجام شد، سعی شده است مفاهیم پایه به علاقه‌مندان آموزش داده شود دیدار از  آسمان نما و اهداء لوح تقدیر به نفرات برتر به پس از تعطیلات نوروزی موکول شد.

 
 
 
 
 
با احترام پرستو صفری

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد