آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
شب گذشته به مناسبت سال جهانی نجوم؛ انجمن ستاره شناسی خلیج فارس با همکاری پژوهشسرای دانش آموزی خلیج فارس شبی رصدی باشکوهی را در پژوهشسرای دانش آموزی خلیج فارس برگزار کردند. این برنامه از ساعت 21 شروع و تا ساعت 23 ادامه داشت که با استقبال بی نظیر و چشمگیر مردم وقت این برنامه در حدود سی دقیقه تمدید شد.

احمد الستی , دبیر برگزاری این شب رصدی در گفت و گو با خبرنگار آسمان شب ایران ضمن اشاره به غنی بودن امکانات پژوهشسرای دانش آموزی افزود: پژوهشسرای دانش آموزی خلیج فارس دارای موقعیت بسیار عالی بوده و با کمک چندین ساله اساتید بخش نجوم این مرکز جزو رشته های فعال به حساب آمده است.

 

الستی ضمن اشاره به در اختیار داشتن تنها رصدخانه شهر اراک توسط انجمن ستاره شناسی خلیج فارس؛ خاطر نشان کرد: این انجمن به مدت سه سال است که با فعالیت های بسیار خوبی نظیر چاپ نشریه شباهنگ و برگزاری کلاس های نجومی و شب های رصدی عموم مردم به خصوص دانش آموزان و کودکان را به علم ستاره شناسی دعوت می کند.

وی ضمن دعوت علاقه مندان نجوم مبنی شرکت در کلاس های نجوم آماتوری گفت: پژوهشسرای دانش آموزی خلیج فارس با همکاری انجمن ستاره شناسی خلیج فارس در راستای اهداف سال جهانی نجوم اقدام به برگزاری دوره های نجومی برای دانش آموزان و کودکان می کند که شرکت در این کلاس ها در پایه نجومی علاقه مندان بی تاثیر نباشد.

احمد الستی ضمن تاکید بر استمرار برگزاری این گونه شب های رصدی در استان افزود آسمان شب یک طبیعت فراموش شده همانند جنگل و دریا و... است که امید است با اقدامات صورت گرفته توسط مسئولین بار دیگر بتوانیم  دیداری با این طبیعت فراموش شده تازه کنیم.

دبیر برگزاری این شب رصدی همچنین اظهار داشت: در این شب عموم مردم آموزش هایی نظیر یافتن ستارگان پرنور, رصد ماه , آلودگی نوری و مضرات آن و ... را دیدند همچنین رصد آسمان شب همراه اجرام هایی نظیر ماه خوشه چشم گربه و دوتایی عناق و سها نیز در دستور کار رصدی بود.

وی در آخر با تشکر از مدیریت محترم پژوهشسرای دانش آموزی خلیج فارس نسبت به تداوم این گونه برنامه ها ابراز امیدواری کرد

 

خبرنگار آسمان شب ایران- واحد استان مرکزی(اراک

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد