شامگاه روز یکشنبه 16 تیرماه 1387 یکی از زیباترین اجتماع های آسمانی ( مقارنه ) روی خواهد دارد. در این روز شما رصدگران می توانید کمی پس از غروب خورشید سه عضو منظومه شمسی و یک ستاره را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. پس از سیاره مریخ، سیاره زحل بالاتر از همه این اجرام است. سیاره زحل در این زمان با جدایی زاویه ای 4 درجه از هلال ماه و 2 درجه از سیاره مریخ، خودنمایی می کند. رصد قمرها و حلقه های سیاره زحل برای بسیاری از رصگران همیشه جذاب بوده است. این سیاره در حال نزدیک شدن به خورشید ( از دید ناظر زمینی ) است و رفته رفته به افق نزدیکتر می شود. این اجتماع می تواند سوژه مناسبی برای عکاسی به همراه مناظر زمینی باشد.




