این برنامه که با همکاری انجمن نجوم ایران و گروه نجوم انجمن علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود با تجربه ترین کارشناسان در هر زمینه به ایراد سخنرانی کارگاهی خواهند پرداخت.
برای نخستین بار فضاپیمای ژاپنی "کاگویا" توانست از خورشید گرفتگی در سطح ماه عکسبرداری کند.این خورشید گرفتگی این بار با گذر زمین از جلوی خورشید صورت گرفت بطوریکه زمین با پوشاندن خورشید, مانع از رسیدن نور به سطح ماه شد و البته برای اولین بار این رویداد از سطح ماه مشاهده و از آن عکسبرداری شده است.
امسال ایران برای بار دیگر شاهد خورشیدگرفتگی جزیی در قسمتهای جنوبی و مرکزی خواهد بود. گرفتهاي خورشيد یکی از زیباترین رویدادهایی است که همه انسانها میتواند شاهد آن باشند. اهواز و آبادان در بهترين شرايط براي رصد اين گرفت قرار دارند.(( بروز شد ))