فعال ترین لکه ی خورشیدی سال تا اکنون، در حال ظاهر شدن از نیمکره ی جنوبی خورشید است. لکه ی 1024 دست کم دارای یک هسته ی تاریک است و در حال لقاح با زبانه های خورشیدی کلاسB است.دیدن این للکه را از دست ندهید.
امروز صبح ستاره‌شناس آماتور دیوید تایلور از این صحنه عکس برداری کرد. میزان قطبیت لکه ی خورشیدی 1024 نشان می دهد که به چرخه‌ی نوین 24 خورشیدی تعلق دارد. پیدایش ناگهانی آن ها در 3 و 4 جولای برای چندین ماه ادامه پیدا خواهد کرد.این لکه تا به حال بهترین لکه ی خورشیدی از این چرخه ی جدید بوده است.
 
 http://www.spaceweather.com/swpod2009/05jul09/Pete-Lawrence1_strip.jpg

مسالب بیشتر :

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02


لکه‌های خورشیدی


دوربین میدان دید باز SOHO

iranoptic 03